Timpul ne este mai mereu prezentat drept un dușman.
Suntem în această goană perpetuă contratimp că nici nu ne mai permitem luxul,
psihic, să ne gândim că ar fi cazul să ne oprim. Să respirăm, să privim la noi,
să privim în jurul nostru și să acționăm întocmai.
Cum să eficientizezi timpul?
Începe prin a te raporta la el altfel decât la un dușman.
Tu trebuie să-l administrezi și nu invers.
Ai zile despre care știi doar că s-au încheiat, fără să
îți amintești ce ai făcut sau dacă ai făcut ceva de care ar trebui să-ți
amintești?! Dacă răspunsul tău este unul afirmativ, este cazul să iei măsuri.
Iată câteva sfaturi.
Sfatul 1
Poți încerca să-ți eficientizezi timpul, pentru început,
lucrând la o listă. Începe într-un mod simplu. Fă o listă cu lucrurile de făcut
pentru o zi. Mai apoi, pentru o săptămână și poți ajunge chiar la o lună. Dar
totul se face cu pași mici. Acesta este lucrul cel mai important. Să nu ceri
prea mult de la tine de la început. Și, mai ales, să ai răbdare cu tine.
Lista trebuie să conțină, pe scurt, doar ce este musai să
faci în ziua respectivă.
Sfatul 2
Încearcă să limitezi, pe cât posibil, impactul
mâncătorilor de timp. Ce sunt mâncătorii de timp? Televizorul, telefoanele
mobile, laptopurile, tabletele și conversațiile telefonice care te lasă secat
de energie. Este important să comunici, însă convorbirile telefonice lungi, în
care pare că ne zicem multe, dar nu reținem sau înțelegem, de fapt, nimic ne
fac mai mult rău decât bine. Aici ideea ‘mai puțin este mai bine’
chiar se aplică.
Încearcă să-ți oferi mici pauze de la acestea.
Eu, de exemplu, în weekend am telefoanele pe silențios,
nu-mi verific emailurile și nici profilurile de pe social media.
În schimb, citesc, văd filme, mai croitoresc, pictez, desenez,
scriu sau merg în plimbare.
Sfatul 3
Conștientizează că în unele zile nu te vei putea ține de
lista ta sau nu vei reuși să te sustragi de la conversațiile lungi la telefon.
Acest lucru nu înseamnă că ai dat greș. Ci, pur și simplu, este un pas în spate
care îți va da mai mult avânt.
Respiră!!