Pages

miercuri, 4 mai 2022

10 motive pentru care iubesc scriitura lui Vlad Mușatescu


Acușica, la un centenar de la nașterea lui Vlad Mușatescu, mi-am zis să fac o listă de zece motive pentru care îl iubesc pe Vlad și scriitura lui. Iată-le:

1. Pentru că a fi vesel, a face bâză de tine și de situațiile cu care te confrunți e important.

2. Aplicând cele de mai sus nu înseamnă că nu ești un om de bază, harnic și responsabil. A râde, contrar celor care mimează inteligența profundă, nu înseamnă a fi idiot.

3. Pentru că nimeni n-a mai descris cu atâta măiestrie rețeta babană de salată cu roșii.

4. Uneori se întâmplă ca în salata de mai sus să pui ulei de mașină în loc de cel comestibil. Atunci, te regrupezi și iei în seamă primul motiv listat mai sus.

5. Pentru că dragul de oameni de bună credință răzbate din toate cărțile sale, iar modul în care subliniază umanitatea acestora îmi amintește de oamenii de bună credință pe care am avut norocul să-i întâlnesc deja și mă face nerăbdătoare cu privire la cei pe care îi voi cunoaște. Iar așa exersez mereu recunoștința. 

6. Pentru că a lui colecție numită ‘Aventuri aproximative’ pomenește mai mulți scriitori români decât “Istoria literaturii române” a lui George Călinescu.

7. Pentru că s-a dorit, la început, poet. Fapt cu care rezonez intens.

8. Pentru că s-a găsit mereu în mijlocul năzbâtiilor. Fie că le iniția el ori nu.

9. Pentru că fără nenea Mișu Falconetti, ostrogoții, Mihăiță Sfântul și tanti Ralița ceva din mine, frumos, n-ar fi fost azi.

10. Pentru că dragul de lectură a plecat de la cărțile lui.

 

Și pentru că indiferent de ce v-aș scrie eu despre Vlad, mai frumos este să vă bucurați voi cu scriitura sa, găsiți mai jos câteva fragmente din cărțile sale, deja publicate pe blogul meu în decursul anilor:

fragment 1 

fragment 2

fragment 3

fragment 4

fragment 5

fragment 6

fragment 7

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu