Ca orice angajat modern, beneficiez și eu de un abonament medical la o clinică privată, abonament plătit de angajatorul meu. Cu privire la clinicile private, mustește de o vreme bună în aer mirosul banilor, și anume foamea de ei. Oamenii nu mai sunt de mult tratați ca niște oameni, ci sunt doar cifre. Bine, asta este vizibil cam în tot ce ne înconjoară. Și e drept că eu, om de litere, ignor nițel importanța cifrelor, dar chiar și așa, unde e umanitatea ?
Revenind la clinicile private, căci
le-am testat aproape pe toate, de mai mulți ani mă simt client de mâna a doua.
Să vă explic.
Dacă odată sunam să fac programare și mi
se spunea că nu există loc mai devreme pentru un consult, acum persoanele de la
call center nici măcar nu mai ascund motivul pentru care nu există loc. Nu
există loc pentru abonați, cei fără abonament și deci plătitori de consult, pot
găsi cu ușurință un loc chiar și a doua zi.
Și stai și te întrebi, de ce să plătească
angajatorul un abonament pentru angajat, dorindu-i binele, încercând să aibă
grijă de angajat, când furnizorul de servicii (în cazul acesta, clinica privată)
alege să-l trateze de mâna a doua ?!
E îngrijorător să vezi că accepțiunea financiară a pătruns atât de ușor până la profesioniști, cei care au depus chiar și un
jurământ de facere de bine. Când stai dimineața la coadă pentru recoltare
analize și nu ești decât tu și un alt pacient, cu programare bineînțeles, și
asistentele se fac că plouă până când ajung pacienți fără abonament și sunt băgați
în fața ta, pentru că au întâietate (precum i-a explicat o asistentă doamnei
care aștepta cu mine deja de mai bine de 30 de minute), simți un gust clar al
umilinței și revii cu gândul la întrebarea de mai sus. Nu ar fi mai bine dacă
angajatorul ar aloca un buget angajatului și acesta l-ar folosi când are nevoie
și la clinica privată la care dorește (sau găsește loc)? Așa, clinicile ar fi
obligate să fie binevoitoare și omenoase cu toate persoanele ce le calcă
pragul, căci mi-e clar deja că a avea un abonament nu prea mai înseamnă nimic
(pentru clinici, bineînțeles).
Și mai e un aspect care mă deranjează.
De ce banii angajatorului valorează atât de puțin? Dacă o clinică vrea doar să facă
bani, ar trebui să se orienteze spre asta, fără a mai acorda angajatorilor
facilitatea de a-și abona angajații. E grotesc să realizezi că, de fapt,
sloganul lor de sănătate este: Grijă, grijă, dar dacă banii voștri sunt deja la
mine în cont, mă interesați mai puțin.
Când într-un final am ajuns la coadă la
casierie să plătesc o parte din analizele care nu erau acoperite de abonament, ce
am auzit mi-a făcut să mi se zbârlească și mai mult părul. Iată mai jos dialogul
dintre un bătrân și recepționista:
Bătrânul: Dar nu pot s-o văd pe doamna doctor
înainte?
Recepționista: Îmi pare rău. Nu mai
sunt locuri, dar puteți veni separat, fără abonament, adică contracost mâine.
Bătrânul: A, și cât costă?
Recepționista: 250 de lei.
Bătrânul: A… înțeleg, nu.
Recepționista: Atunci vă fac programare cu abonament la sfârșitul lunii februarie?
Bătrânul: Nu se poate mai devreme, vă rog? Sau măcar s-o sunați acum și s-o întrebați. Am nevoie să-mi spună dacă să mai iau tratamentul sau să aștept rezultatele. Știți, suma este prea mare și nu-mi pot permite. Pentru mine 250 de lei înseamnă tare mult, înțelegeți?
Recepționista: (poate rușinată că cei de la coadă o priveau acum precum un gâde) Hm, mda, stați să vedem….
Bătrânul: Bine, aștept aici s-o sunați pe doamna doctor și să-mi spuneți.
Umanitatea. Unde e
umanitatea? Mai ales acolo unde ne așteptăm să o găsim mai mereu…
Clinicile private sunt fabrici de spălare bani pentru unii indivizi și atît, medici și personalul de acoloa sunt complice pentru bani.
RăspundețiȘtergere