Pages

joi, 27 octombrie 2022

Cum să te asiguri că incluzi toate informațiile în comunicarea prin email


Să trimitem sau să citim emailuri constituie astăzi mare parte din activitatea de lucru prestată ca angajat. Uneori, primim și trimitem mai multe emailuri decât vorbim față în față. Iar acest obicei nu are rădăcini în efectele epidemiei de Covid-19. Încă de dinainte, emailul se înscăunase deja drept principală formă de comunicare (chiar invers față de recomandarea WACAMA, descrisă într-un vechi articol de-ale mele). 

Vorbeam zilele trecute cu o colegă despre cum să ne asigurăm că includem tot ce ne-am propus într-un email. Așa că m-am gândit un pic și am prezentat, pe pași, cum încerc eu să mă asigur că nu uit ceva. Mi-am zis că poate ar fi de interes și pentru altcineva, așa că iată pașii mai jos:

1. Notează-ți elementele principale pe care le vrei incluse în email.

2. Scrie mesajul și salvează-l în schițe.

3. Citește-l cu atenție și corectează greșelile (de ortografie, gramaticale, elipse și verifică dacă toate elementele menționate în notiță sunt incluse).

4. Lasă textul și ocupă-te de altceva.

5. După ceva timp, recitește textul. Fă corecții, dacă este necesar, și verifică din nou notițele, să te asiguri că nu ai uitat nimic. Dacă emailul tău conține mai mult de două fraze, este mai bine să separi paragrafele între ele cu un spațiu (opțional – poți pune în Italics sau în Bold acele informații importante cu care vrei să rămână cititorul după parcurgerea textului tău).

6. Trimite emailul.

7.  Notează-ți să revii cu un email dacă ai dat vreun termen limită (o reamintire cu două zile înainte de expirarea termenului limită).


Sper să vă fie de folos!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu