Pages

vineri, 29 martie 2024

Bunăvoința în comunicare

Am trăit tot felul de emoții în ultimele două săptămâni. Iar asta este un lucru bun, nu știu de ce tindem să ne ascundem emoțiile de parcă ar trebui să ne rușinăm că le avem sau că ar fi percepute drept un semn de slăbiciune.

Doi dintre membrii echipei mele au plecat din companie, și deși am lucrat de la distanță (în țări diferite, chiar), am reușit să avem un bun spirit de echipă, să ne respectăm și să ne susținem reciproc, dar și să ne ajutăm cu vreo glumă când am avut nevoie. Acesta este, pe scurt, un mediu de lucru sănătos.

În ultima zi a celui de-al doilea membru de echipă, am făcut un top al celor mai folosite emoticoane în chaturile noastre, dar și cuvintele pe care le-am folosit cel mai mult în ultimii doi ano. Una dintre colegele mele a folosit câteva dintre ele pentru a face acest colaj și a inclus “soare” deoarece când lucrezi împreună trebuie să găsești metode ingenioase de a comunica. În special când limba de lucru nu este limba-mamă.


Astăzi, suntem cu toții comunicatori. Sutem forțați să fim așa (de tehnologie, societate etc.). De aceea trebuie să arătam bunăvoință și înțelegere când comunicăm. Și nu să presupunem că celălalt ne citește gândurile. Vă sfătuiesc să mai faceți un pas în plus pentru a crea comunicarea. Faceți uz de bunătate pentru că va avea succes de fiecare dată. Citându-l pe proaspătul meu fost coleg, bunătatea este o alegere. Alegeți bunătatea când comunicați pentru că va ajuta la construirea unui mediu de lucru sănătos care va influența în mod pozitiv membrii echipei, starea voastră mentală și chiar viața voastră.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu