Pages

sâmbătă, 4 iunie 2022

Cât de des spui mulțumesc?


Mi se reproșează, rareori e drept, că spun prea des mulțumesc. Primesc mereu cu un zâmbet această remarcă pentru că înseamnă că, unu, ai mei m-au crescut bine, și doi, mă țin om umil și recunoscător tuturor celor care-și rup din timpul și energia lor să-mi dea o mână de ajutor.

Nu e o corvoadă pentru mine să spun mulțumesc și, cred eu, n-ar trebui să fie pentru nimeni. Dar știu că unii văd în asta o dovadă de slăbiciune.

De exemplu, am avut la un moment dat un șef care nu spunea, decât foarte rar, mulțumesc. Adesea, când ne găseam în ședințele de echipă, ținea să ne reamintească că lui nu-i place să zică mulțumesc. Explicația era că nu vrea să susțină un comportament infantil. După părerea lui, doar copiii aveau nevoie de încurajări și mulțumiri pentru a-și găsi stimulent în perpetuarea anumitor comportamente benefice sau acceptate de societate. Adulții, credea el, primeau în fiecare lună un frumos mulțumesc, sub formă de salariu. Ce nevoie mai aveau și de un mulțumesc spus de către șef?!

Cât despre colegi… există mulți care consideră că într-o echipă nu mai e rost de mulțumesc. Suntem toți în aceeași oală și nu ar trebui să ne mai formalizăm inutil. Ceea ce îmi amintește de o fază dintr-un celebru serial de televiziune. Un coleg îi spune altuia că a remarcat că există relații intime între el și o colegă. Acesta din urmă întreabă cum și-a dat seama de asta, iar răspunsul a fost că atunci când ea i-a oferit ceva, el nu i-a mulțumit – drept urmare, erau intimi pentru că nu făceau uz de un comportament social agreat.

 

De ce trebuie să spunem mulțumesc?

În primul rând, pentru că indiferent de relațiile în care ne găsim, de lucru și nu numai, nimeni nu este obligat să ne ofere ajutorul într-un mod nelimitat.

În al doilea rând, pentru că oricine are nevoie să primească recunoaștere pentru munca sa. De pildă, am primit de curând un mesaj de mulțumire pentru un proiect pe care l-am demarat în cadrul unei companii în care nu mai activez de ceva vreme. A fost foarte frumos să primesc recunoașterea că nu numai munca mea a fost bună, dar după atâta vreme încă mai este un etalon. Gândiți-vă ce ar fi făcut asta pentru motivația și implicarea unui angajat încă activ!

 

Dar tu? Cât de des spui mulțumesc?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu