Pages

duminică, 24 februarie 2019

Cum să fii optimist

Multă lume mă întreabă cum reușesc să fiu mereu cu zâmbetul pe buze și cum fac să fiu optimistă.
Cred că oareșce bagaj genetic trebuie că mi s-a transmis, din generație în generație. Aici șade cea mai mare dintre șmecherii. Apoi, am crescut alături de oameni cărora le place să glumească, oameni care înțeleg că o zi trecută fără un zâmbet este o zi pierdută.

Ce-i drept, viața mi-a arătat că nu toată lumea gândește la fel când vine vorba despre voie bună. Lecția amară mi-am învățat-o când am fost privită precum un extraterestru când am făcut vreo glumă. Și că aș suferi grav de neseriozitate, a fost concluzia trasă în urma mea precum o cortină care nu mai lasă loc de vreo replică.
Dar e bine și așa... Știu că la început nu trebuie să dau pe afară de optimism, iar apoi – dacă mi se permite – voi arăta că sunt nu numai serioasă, parolistă și muncitoare, dar sunt și a naibii de fain s-o ai alături.

Dar revenind asupra chestiunii... Să fii optimist șade nițel în plămada fiecăruia, dar și
în cele și cei ce te înconjoară. Eu sunt optimistă și datorită oamenilor cu care interacționez. Am acoloșa o mână de oameni care îmi arată, în caz că uit, cum sunt eu și cum sunt ei. De aur, de spirit, de înălțare. 
Să luăm, de pildă, imaginea de mai jos. O cutiuță muzicală. Însă nu una oarecare. 

O cutiuță muzicală făcută de mânușițele unui colaborator de-ai mei. Iar melodia care exultă când învârți mânerul este What a wonderful world a lui Louis Armstrong. Precum scriam… important este să îți arate și ceilalți optimismul care zace în tine.

Iar când vine vorba despre metode de a privi lumea cu optimism, fiecare are cu siguranță ceva de recomandat.

Un comentariu: