Pages

luni, 22 iunie 2020

Cum să publici


(Photo credit: Laura Chouette - Unsplash)


O domnișoară mi-a scris de curând pe Facebook să mă întrebe cum am făcut să fiu publicată. M-a rugat să îi enumăr pașii pe care i-am urmat. M-am gândit că nu este singura persoană care are nevoie de sfaturile mele, așa că vă redau mai jos răspunsul meu. Iar de mai aveți câteva minuțele la dispoziție, găsiți aici link către un interviu de-ale mele.


Bună,

Îți mulțumesc frumos că mi-ai scris!
În primul rând, felicitări! E frumos tare drumul de scriitor, deși anevoios.
Nu știu dacă parcursul meu îți va fi de ajutor, însă o să-ți povestesc în simpli pași cum a decurs. Am scris ce simteam adânc în sufletul meu că trebuie să transmit. Subliniez acest aspect deoarece vei găsi și auzi că e mai bine să scrii despre ce e la modă sau se citește. Părerea mea este că dacă alegi să procedezi așa nu ești scriitor, ci jurnalist (căci ei pe lângă meseria de informare a oamenilor, caută și subiecte care să suscite interesul).
Pasul doi – mi-am dorit să-mi public scrierile. Dacă și tu îți dorești asta, atunci te sfătuiesc să faci o căutare de edituri. Găsești pe net cu ușurință o listă de edituri din România. Alege-le pe cele la care ți-ai vedea cartea, și în funcție de ce au mai publicat.
Pasul trei – trimite-le un mic rezumat al lucrării și un capitol sau două, drept eșantion.
Pasul patru – revino cu email să întrebi dacă au primit emailul tău și să le ceri părerea.
Pasul cinci – continuă să scrii.
Pasul șase – trimite sau retrimite și nu renunța să scrii.

Există persoane care și-au publicat singure lucrările (în sensul că și-au printat lucrarea și vorbit cu distribuitori), însă nu am detalii cu privire la acest proces. Drept sfat, chiar dacă editura îți face promovare, este bine să te promovezi și tu.
Sper că ți-am fost de folos și aștept vești despre publicare. Mult succes!

Cu prietenie,
Emilia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu